بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی؛ ضد عفونی کننده ها به طور بسیار گسترده در بیمارستان ها و سایر مراکز های مراقبت های بهداشتی برای انواع کاربردهای موضعی و سطوح سخت استفاده می شوند.

پیشرفت قابل توجهی در درک مکانیسم های اثر ضد باکتریایی ضد عفونی کننده ها صورت گرفته است. در مقابل، مطالعات در مورد شیوه‌های عمل آنها در برابر قارچ‌ها ، ویروس‌ها و تک یاخته‌ها نسبتاً پراکنده بوده‌اند. علاوه بر این، اطلاعات کمی در مورد ابزاری که این عوامل باعث غیرفعال کردن پریون ها می شوند، وجود دارد.m/بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

برای دریافت خدمات و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

نوع سلول (یا موجودیت) میکروبی هر چه باشد، احتمال وجود یک توالی مشترک از رویدادها وجود دارد. این را می توان به عنوان برهمکنش ضد عفونی کننده با سطح سلول و به دنبال آن نفوذ به داخل سلول و عمل در محل(های) هدف در نظر گرفت.

ماهیت و ترکیب سطح از یک نوع سلول (یا موجودیت) به دیگری متفاوت است، اما همچنین می تواند در نتیجه تغییرات در محیط تغییر کند. برهمکنش در سطح سلول می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی زنده ماندن ایجاد کند (به عنوان مثال با گلوتارآلدئید) ، اما به نظر می رسد اکثر عوامل ضد میکروبی در داخل سلولی فعال هستند .

بنابراین بیرونی‌ترین لایه‌های سلول‌های میکروبی می‌توانند تأثیر قابل ‌توجهی بر حساسیت (یا عدم حساسیت) آن‌ها به ضدعفونی‌کننده‌ها داشته باشند. ناامید کننده است که اطلاعات کمی در مورد عبور این عوامل ضد میکروبی به انواع مختلف میکروارگانیسم ها وجود دارد. تقویت فعالیت بیشتر بیوسیدها ممکن است با استفاده از افزودنی های مختلف به دست آید، همانطور که در بخش های بعدی این بررسی نشان داده شده است.

اصطلاح "بیوسید" به طور فزاینده ای برای توصیف ترکیباتی با فعالیت ضد عفونی کننده یا گاهی اوقات نگهدارنده استفاده می شود. یک ترکیب ممکن است تنها در یک چنین ظرفیتی مورد استفاده قرار گیرد یا دارای دو یا حتی همه این ویژگی ها باشد.

تا همین اواخر، دو نظر کلی طولانی مدت در مورد بیوسیدها وجود داشت.

 اولین مورد این بود که تا زمانی که آنها موثر بودند، دلیل کمی  برای تعیین اینکه چگونه آنها به اثرات بازدارنده یا کشنده خود دست یافتند وجود داشت.

 دیدگاه دوم، که به طور گسترده ای درک شده، این بود که ضد عفونی کننده ها به عنوان سم های پروتوپلاسمی عمومی عمل می کنند و به این ترتیب، شایسته توجه کمی هستند.

 

در آغاز قرن بیستم، داروهای کمی برای درمان عفونت‌ها وجود داشت.

ضدعفونی‌کننده‌ها در آن مرحله برای مصارف مختلف و به شکل‌های مختلف استفاده می‌شدند که نمونه‌های بارز آن فنل (اسید کربولیک)، کلرید جیوه، کلر، هیپوکلریت‌ها و ید بود.

 ترکیبات ضدعفونی کننده ها

طیف گسترده ای از عوامل شیمیایی فعال (بیوسیدها) در این محصولات یافت می شود که بسیاری از آنها صدها سال است که از جمله الکل ها، فنل ها، ید و کلر استفاده می شوند.

 اکثر این عوامل فعال فعالیت ضد میکروبی وسیع الطیف را نشان می دهند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد این عوامل در مقایسه با آنتی بیوتیک ها وجود دارد.

 این بررسی آنچه در مورد نحوه عملکرد و طیف فعالیت ضد عفونی کننده ها و ضد عفونی کننده ها شناخته شده است را در نظر می گیرد. استفاده گسترده از این محصولات برخی از حدس و گمان ها را در مورد ایجاد مقاومت میکروبی، به ویژه اینکه آیا مقاومت آنتی بیوتیکی توسط ضد عفونی کننده ها یا ضد عفونی کننده ها القا می شود، برانگیخته است.

مکانیسم های شناخته شده مقاومت میکروبی (هم ذاتی و هم اکتسابی) به بیوسیدها، با تاکید بر پیامدهای بالینی این گزارش ها، بررسی می شوند.

 کاربرد ضدعفونی کننده ها

ضد عفونی کننده ها به طور گسترده در بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی برای انواع کاربردهای موضعی و سطوح سخت استفاده می شوند.

به ویژه، آنها بخشی ضروری از شیوه های کنترل عفونت هستند و به پیشگیری از عفونت های بیمارستانی کمک می کنند. نگرانی‌های فزاینده در مورد احتمال آلودگی میکروبی و خطرات عفونت در بازارهای مواد غذایی و مصرف عمومی منجر به افزایش استفاده ضدعفونی‌کننده‌ها توسط عموم مردم شده است.

طیف گسترده ای از عوامل شیمیایی فعال (یا "بیوسیدها") در این محصولات یافت می شود که بسیاری از آنها برای صدها سال برای ضد عفونی کردن و نگهداری استفاده شده اند. با وجود این، در مورد نحوه عملکرد این عوامل فعال کمتر از آنتی بیوتیک ها شناخته شده است.

 m/بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

 به طور کلی، بیوسیدها نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها طیف فعالیت گسترده‌تری دارند، و در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها تمایل دارند اهداف درون سلولی خاصی داشته باشند، زیست‌کش‌ها ممکن است اهداف متعددی داشته باشند.

استفاده گسترده از محصولات ضد عفونی کننده برخی گمانه زنی ها را در مورد ایجاد مقاومت میکروبی، به ویژه مقاومت متقاطع در برابر آنتی بیوتیک ها، برانگیخته است.

 این بررسی آنچه را که در مورد نحوه عملکرد و مکانیسم‌های مقاومت میکروبی به ضدعفونی‌کننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها شناخته شده است، در نظر می‌گیرد و تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است، دانش فعلی را با محیط بالینی مرتبط کند.

 

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این بیوسیدها ممکن است به تنهایی یا به صورت ترکیبی در محصولات مختلفی استفاده شوند که فعالیت آنها در برابر میکروارگانیسم ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

فعالیت ضد میکروبی را می توان تحت تأثیر عوامل زیادی مانند اثرات فرمولاسیون، وجود بار آلی، هم افزایی، دما، رقت و روش آزمایش قرار داد. این موضوعات از حوصله این بررسی خارج است و در جای دیگری مورد بحث قرار گرفته است.

 

"بیوساید" یک اصطلاح کلی برای توصیف یک عامل شیمیایی، معمولاً طیف های وسیع، است که میکروارگانیسم ها را غیرفعال می کند.

از آنجایی که بیوسیدها دارای دامنه فعالیت ضد میکروبی هستند، اصطلاحات دیگر آن ممکن است خاص تر باشند-مثل استاتیک، به عواملی که رشد را مهار می کنند میگوند (به عنوان مثال، باکتریواستاتیک، قارچ کش، و اسپوریستاتیک) -  کلمه ی کشنده هم، اشاره به عواملی دارد که ارگانیسم هدف را می کشد.(به عنوان مثال اسپور کش، ویروس کش و باکتری کش).

 

آنتی‌بیوتیک‌ها به‌عنوان مواد آلی طبیعی یا مصنوعی ای تعریف می‌شوند که باکتری‌های انتخابی یا سایر میکروارگانیسم‌ها را که معمولاً در غلظت‌های پایین هستند مهار یا از بین می‌برند.

 

آنتی سپتیک‌ها بیوسیدها یا محصولاتی هستند که رشد میکروارگانیسم‌ها را در بافت زنده یا روی آنها از بین می‌برند یا مانع رشد آن‌ها می‌شوند (مانند شستشوی دست‌های پرسنل مراقبت‌های بهداشتی و اسکراب‌های جراحی).

ضدعفونی کننده ها مشابه هم هستند اما عموماً محصولات یا بیوسیدهایی هستند که روی اشیاء یا سطوح بی جان استفاده می شوند. ضدعفونی کننده ها می توانند اسپوروستاتیک باشند اما لزوماً اسپور کش نیستند.

 

استریلیتی به یک فرآیند فیزیکی یا شیمیایی اطلاق می شود که تمام حیات میکروبی از جمله هاگ ها را به طور کامل از بین می برد یا از بین می برد.

نگهداری عبارت است از جلوگیری از تکثیر میکروارگانیسم ها در محصولات فرموله شده از جمله داروها و مواد غذایی.

 تعدادی از بیوسیدها نیز برای اهداف تمیز کردن استفاده می شود. تمیز کردن در این موارد به حذف فیزیکی مواد خارجی از سطح اشاره دارد.

 

راهنمای استفاده از ضد عفونی کننده دست

بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا که در ترکیه نیز دیده می شود، به مواد ضدعفونی کننده، ادکلن و ماسک روی آوردند. علاقه به حدی افزایش یافته است که پس از اظهارات وزیر بهداشت، فخرالدین کوجا، این محصولات تقریباً در تمام داروخانه ها و وب سایت ها فروخته شده است. بنابراین، در مورد استفاده صحیح از محصولات ترجیحی با وجود قیمت های گزاف چه می دانیم؟ ضدعفونی کننده های دست چه می کنند؟ آیا ضدعفونی کننده ها ویروس ها را کاملا از بین می برند؟ آیا ضدعفونی کننده در خانه تهیه می شود؟ آیا باید از ماسک محافظ در برابر ویروس استفاده کرد؟

متخصص بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی بیمارستان های دانشگاه یدیتپه پروفسور. دکتر. مرال سونمزوغلو به سوالات کنجکاو پاسخ داد.

 

ضدعفونی کننده های دست چه کاربردی دارند؟ مکانیسم ضد عفونی چگونه کار می کند؟

هنگامی که آلودگی قابل مشاهده یا نامرئی وجود دارد، از ضدعفونی کننده دست برای جلوگیری از آلوده کردن میکروارگانیسم های بیماری زا به بدن خود یا سایر افراد، سطوح استفاده می شود. آنها رایج ترین و ایمن ترین ضدعفونی کننده های دست مبتنی بر الکل هستند.

ضدعفونی‌کننده‌های دست، ادکلن‌ها اگر حاوی الکل بیش از چند درجه باشند در برابر ویروس اثر می‌گذارند؟ آیا می توانیم از تمام مواد ضدعفونی کننده فروخته شده استفاده کنیم؟ هنگام خرید ضدعفونی کننده چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

از آنجایی که ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل خیلی سریع تبخیر می‌شوند، معمولاً اکثر میکروارگانیسم‌ها را در عرض ۲ تا ۵ ثانیه از بین می‌برند. ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل که در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنیم، ضدعفونی‌کننده‌هایی با محتوای الکل تنظیم شده و تاریخ انقضا هستند. موادی که ما آن را ادکلن می نامیم که در خانه استفاده می شود، مواد شیمیایی هستند که دارای الکل 70 درجه به بالا هستند و خاصیت ضدعفونی کنندگی بین 70 تا 90 درجه دارند. از آنجایی که محتوای الکل ادکلن هایی که باز مانده اند به سرعت تبخیر می شود، ویژگی کشتن میکروب ممکن است کاهش یابد. به همین دلیل مواد شیمیایی هستند که بین 60 تا 90 درجه خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند به شرطی که دهانه مواد ضدعفونی کننده حجم زیاد و ادکلن های خانگی کاملا بسته باشد.

 m/بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

در حالی که برخی از ضدعفونی‌کننده‌ها بوی قوی‌تر و مشخص‌تری دارند، برخی ممکن است حاوی عطر نیز باشند. به کدام یک اعتماد کنیم؟

هنگام ضدعفونی کردن دست ها نباید بوی هیچ ماده ضدعفونی کننده ای را بو کنیم زیرا به دلیل محتوای آن می تواند برای مجاری تنفسی مضر باشد. بنابراین معطر شدن فایده ای ندارد. ترجیح نیست.

 

ضدعفونی کننده دست چگونه استفاده می شود؟ روش چیست؟

برای مؤثر بودن، باید کف دست را پر کرده و بین انگشتان کف دست و قسمت بیرونی دست پخش کند و آن را به مچ بمالد. از آنجایی که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تبخیر شود و باکتری ها و ویروس ها را در عرض 2 ثانیه از بین ببرد، باید به سرعت روی دست پخش شود.

 

آیا ضد عفونی کننده ها ویروس را به طور کامل از بین می برند؟

اکثر ضدعفونی کننده ها در برابر ویروس های پوشش دار موثر هستند. آنها در اکثر ویروس ها و باکتری های غیر اسپور که باعث بیماری در انسان می شوند، مانند HIV، هپاتیت B، آنفولانزا یا کروناویروس موثر هستند.

 

مقالات بیشتر:

چه کسانی و چه زمانی باید از ماسک استفاده کنند؟ آیا استفاده از کسانی که مریض هستند صحیح تر است یا کسانی که نمی خواهند بیمار شوند اما می خواهند محافظت شوند؟

نشان داده نشده است که استفاده از ماسک به طور کلی برای محافظت از ویروس کرونا فایده ای دارد. ماسک‌های صورت مواد محافظی هستند که استفاده از آن‌ها برای افرادی که بیمار هستند هنگام تماس با دیگران توصیه می‌شود. توصیه می شود کارکنان بهداشتی و درمانی که در بیمارستان ها با بیماران پرمشغله مواجه می شوند از ماسک استفاده کنند. توصیه می شود که متخصصان مراقبت های بهداشتی که در تماس نزدیک با بیمارانی هستند که احتمال ابتلا به کووید-19 وجود دارد، از آنها نمونه برداری کنند یا به اندازه کافی در تماس باشند تا عمل جراحی مانند تراکئوستومی (باز کردن سوراخ جراحی به نای) از ماسک های N95 استفاده کنید که ذرات بسیار ریز را نیز مسدود می کند.

 

متداول ترین سوالات در مورد ضدعفونی کننده دست

با افزایش جایگاه مواد ضدعفونی کننده در زندگی ما؛ ما اغلب با سوالاتی مانند انتخاب مواد ضد عفونی کننده دست، استفاده صحیح از ضدعفونی کننده های دست و پوست، در صورت استفاده نادرست از آنها چه کاری باید انجام دهیم و خواص ضدعفونی کننده با کیفیت مواجه می شویم. در این مقاله سعی کردیم به این سوالات در مورد مواد ضدعفونی کننده دست پاسخ دهیم. بیکالایت با تیم متخصص خود اطلاعاتی با کیفیت در مورد محصولات و محصولات با کیفیت، گواهی شده ارائه می دهد. خوب خواندن.

 

ضدعفونی کننده دست چیست؟

در زندگی روزمره، دست های ما اعضایی هستند که بیشترین تماس را با دنیای بیرون دارند. در طول روز، ما مکان هایی را که دیگران لمس می کنند، مانند دستگیره در، دستگیره پنجره، وسایل الکترونیکی مختلف، خودکار، میز و صندلی لمس می کنیم. در نتیجه این تماس ها، میکروارگانیسم های مختلف مانند باکتری ها و ویروس ها می توانند به راحتی دست های ما را آلوده کنند. هنگامی که با دست های غیر عفونی خود به قسمت هایی از بدنمان مانند چشم، بینی و دهان دست می زنیم، به راحتی این میکروارگانیسم های بیماری زا را وارد بدن خود می کنیم. ضدعفونی‌کننده‌های دست محلول‌هایی هستند که با کمک مواد شیمیایی موجود در آنها، این میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا را بدون آسیب رساندن به ما از بین می‌برند.

 

ضدعفونی کننده دست چه می کند؟

با افزایش اپیدمی ها و افزایش موازی اهمیت دادن به بهداشت فردی، استفاده از ضدعفونی کننده های دست نیز افزایش یافته است. گندزدایی عبارت است از از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زا مانند باکتری ها، میکروب ها و ویروس ها تا حد زیادی و کاهش اثر بیماری زا. ضدعفونی کننده های دست برای ضدعفونی دست ها و پوست استفاده می شود.

 m/بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

ضدعفونی کننده دست چه ویژگی هایی دارد؟

می‌توانیم ویژگی‌هایی را که کیفیت ضدعفونی‌کننده دست را تعیین می‌کنند به شرح زیر فهرست کنیم:

برای انواع ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل، باید حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.

در مدت زمان کوتاهی اثر خود را نشان می دهد

اثر طولانی مدت

بوی بدی ندارد

بدون سوزاننده یا چسبنده

آسان برای اعمال

بدون خشکی، سوزش و سوزش دست

از نظر قیمت و دسترسی مقرون به صرفه است

ضدعفونی کننده های دست با این ویژگی ها برای سلامتی ما بهتر است. ضدعفونی کننده هایی که به عنوان بیکالیت به شما پیشنهاد می کنیم طبق استانداردها تولید می شوند و این ویژگی ها را دارند.

 

محتوای ضدعفونی کننده دست چگونه باید باشد؟

ضدعفونی کننده دست حاوی مواد شیمیایی است که محافظت بیشتری از ضدعفونی کننده به ویژه الکل و افزودنی های مختلف بی ضرر برای پوست می کند و استفاده از ضد عفونی کننده را راحت تر می کند. به طور کلی، ایزوپروپانول اتانول یا n-پروپانول به عنوان الکل استفاده می شود. علاوه بر الکل، موادی که می توان یافت به طور کلی عبارتند از:

ضد عفونی کننده های اضافی (مانند کلرهگزیدین)

اسپور کش علیه هاگ ها (مانند پراکسید هیدروژن)

مرطوب کننده و نرم کننده برای کاهش خشکی و تحریک پوست

مقدار کمی آب مقطر

رنگ و عطر

 

انواع ضدعفونی کننده های دست چیست؟

ضدعفونی کننده های دست بسته به کاربردشان به اشکال مختلفی به فروش می رسند. برخی از ضدعفونی‌کننده‌ها در بسته‌های کوچک برای استفاده شخصی فروخته می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در بسته‌های بزرگ برای مصارف عمومی عرضه می‌شوند. به طور کلی می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

مایع ضد عفونی کننده دست: این ضد عفونی کننده ها به صورت مایع به فروش می رسند و با ریختن روی دست استفاده می شوند.

ژل ضد عفونی کننده دست: که ژل ضد عفونی کننده دست نیز نامیده می شود، مواد ضدعفونی کننده به این شکل به صورت کرم روی دست ها اعمال می شود. از آنجا که متراکم تر است، بسته بندی آن کوچکتر است و حمل آن راحت تر است.

اسپری ضد عفونی کننده دست: از طریق اسپری استفاده می شوند.

مچ بند ضد عفونی کننده دست: این مواد ضدعفونی کننده هستند که در یک ظرف ضدعفونی کننده کوچک که روی مچ قرار می گیرد برای ایجاد راحتی از نظر استفاده و تسهیل حمل ارائه می شوند. استفاده از آن عملی است.

 

ضد عفونی کننده دست چیست؟

مواد شیمیایی که برای جلوگیری از عفونت به بافت های زنده اعمال می شود، ضد عفونی کننده نامیده می شوند. ضد عفونی کننده های دست میکروب هایی مانند قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها را از بین می برند و از تکثیر آنها جلوگیری می کنند. برخی از آنتی سپتیک ها میکروب ها را از بین می برند، در حالی که برخی از ضد عفونی کننده ها به سادگی از تکثیر آنها جلوگیری می کنند. در حالی که ضد عفونی‌کننده‌ها روی بافت‌های زنده اعمال می‌شوند، ضدعفونی‌کننده‌ها را می‌توان روی سطوح زنده و بی‌جان به کار برد. می توان گفت که مفاهیم ضد عفونی کننده دست و ضد عفونی کننده دست در استفاده عمومی مشابه هستند.

 m/بررسی خاصیت ضد میکروبی انواع ضد عفونی کننده های پزشکی

تفاوت بین ضدعفونی کننده دست و ضدعفونی کننده سطح چیست؟

ضدعفونی کننده های سطحی برای ضدعفونی سطوحی که با آنها در تماس هستیم استفاده می شود. ضدعفونی‌کننده‌های سطوح، که برای تمیز کردن مکان‌هایی که در طول روز با آنها در تماس هستیم، مانند دستگیره‌های در، نرده‌ها، سطوح میز و وسایل الکترونیکی رایج استفاده می‌شوند، با ضدعفونی‌کننده‌های دست متفاوت هستند.

 

آیا ضدعفونی کننده دست سطوح را تمیز می کند؟

ضدعفونی کننده های دست ضدعفونی کننده هایی هستند که به گونه ای تولید می شوند که به پوست آسیبی نرسانند. میکروب های روی پوست را پاک می کند. از ضدعفونی کننده های سطوح برای ضدعفونی سطوح مختلف چوبی، فلزی و پلاستیکی استفاده می شود. نفوذ موثر ضدعفونی کننده های دست به این سطوح و از بین بردن میکروب ها بسیار دشوار است. به همین ترتیب، از ضدعفونی‌کننده‌های سطحی که می‌توانند به راحتی دست‌ها را تحریک کنند، نباید به جای ضدعفونی‌کننده‌های دست استفاده شود.

 

مضرات ضدعفونی کننده دست چیست؟

ضدعفونی کننده های دست زمانی که مطابق دستورالعمل آنها و الگوهای استفاده نوشته شده روی برچسب آنها استفاده شوند، مضر نیستند. فقط کسانی که به مواد موجود در ضد عفونی کننده حساسیت دارند باید مراقب باشند و در هنگام خرید ضدعفونی کننده محتویات آن را بررسی کنند.

در نتیجه استفاده بیش از حد از ضدعفونی کننده دست، ممکن است خشکی، قرمزی و ترک بر روی پوست ایجاد شود. زیرا استفاده زیاد از آن با نازک شدن لایه چربی روی پوست باعث ایجاد خشکی می شود. به همین دلیل، تنها پس از تماس احتمالی با ویروس، باید دست های خود را ضدعفونی کنیم. در مقابل این مشکل، می‌توانیم بعد از تمیز کردن دست‌ها با مواد ضدعفونی‌کننده، از مرطوب‌کننده استفاده کنیم.

 

مدت زمان استفاده از ضدعفونی کننده دست چقدر پس از باز شدن است؟

تا زمانی که مواد ضدعفونی کننده باز نشوند، معمولاً تا 3 سال از زمان تولید ماندگاری دارند. تا تاریخ انقضای نوشته شده روی آن قابل استفاده است. معیار اصلی اثربخشی آن این است که محتوای الکل در آن کاهش نیابد.

توصیه می شود ظرف 6 ماه پس از باز شدن استفاده شود. به منظور حفظ محتوای الکل در سطح مناسب، باید آن را به دور از گرما و با دهان کاملا بسته نگه داشت.

 

اگر ضدعفونی کننده دست نوشیده شود چه اتفاقی می افتد؟

ضدعفونی کننده دست حاوی مواد شیمیایی است که در صورت نوشیدن می تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند. می تواند به بافت های اندام هایی مانند مری، حنجره و معده آسیب برساند. به همین دلیل نباید آن را در بسته بندی هایی که می توان با نوشیدنی ها مخلوط کرد نگهداری کرد و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. در صورت مصرف مواد ضدعفونی کننده سریعا از نزدیکترین واحد بهداشتی استفاده شود.

 

اگر ضدعفونی کننده دست وارد چشم شود چه اتفاقی می افتد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در استفاده از ضدعفونی کننده دست باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از تماس چشمی است. آسیب ناشی از آن بسته به میزانی که وارد چشم می شود متفاوت است. اگر مقدار کمی از ضدعفونی کننده دست وارد چشم شود، می توان آن را با آب شست، اما اگر به مقدار زیاد وارد شود، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. الکل موجود در ضدعفونی کننده دست می تواند به قرنیه و ناحیه سلول های بنیادی چشم آسیب برساند.

اگر ماده ضدعفونی کننده وارد چشم شد، از مالش خودداری کنید و بلافاصله حداقل 20 دقیقه با آب بشویید. در صورتی که سوزش و درد چشم کاهش نیابد، در صورت وجود مشکل در بینایی، باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

 

آیا ضدعفونی کننده به دست ها آسیب می رساند؟

اگر استفاده از ضدعفونی کننده بیش از حد باشد، ممکن است خشکی، قرمزی، ترک و لایه برداری روی پوست ایجاد شود. مواد شیمیایی موجود در ضدعفونی کننده می تواند در اثر استفاده بیش از حد باعث واکنش آلرژیک شود و لایه چربی روی پوست آسیب دیده و باعث تحریک دست ها شود. به همین دلیل، دست ها را فقط پس از تماس احتمالی ویروس باید ضد عفونی کرد. همچنین می توان با استفاده از مرطوب کننده از خشکی آن جلوگیری کرد.

 

آیا می توان ضدعفونی کننده دست را روی صورت استفاده کرد؟

ضدعفونی کننده های دست مواد پاک کننده ای نیستند که برای تمیز کردن صورت تولید می شوند. استفاده از مواد ضد عفونی کننده روی صورت می تواند از بسیاری جهات خطرناک باشد. اول اینکه ممکن است در نواحی پوشیده از پوست نازک مانند پلک ها و اطراف بینی باعث سوزش شود و ممکن است باعث خشکی، قرمزی و واکنش آلرژیک شود. استفاده از آب و صابون برای پاکسازی صورت کافی است.

 

چگونه از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنیم؟

استفاده نادرست از ضد عفونی کننده اثر آن را کاهش می دهد و محافظت کافی را ارائه نمی دهد. اولین شرط استفاده از ضدعفونی کننده مناسب، انتخاب ضدعفونی کننده مناسب است. برای ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل، لازم است محصولی حاوی حداقل 60 درصد الکل (که روی برچسب به‌عنوان اتانول، اتیل الکل، ایزوپروپانول یا 2-پروپانول ذکر شده است) انتخاب کنید (1). ضدعفونی کننده هایی که به عنوان بیکالیت به شما پیشنهاد می کنیم، محصولاتی هستند که از نظر محتوایی با استانداردهایی مطابقت دارند، کنترل های کیفی انجام شده و مستند شده است.

بعد از انتخاب درست، مرحله دوم اعمال صحیح آن است. برای استفاده مؤثر، لازم است مقدار کافی ماده ضد عفونی کننده را با مالیدن کف دست و خارج از دست، بین انگشتان و تا مچ بمالید. از آنجایی که مواد ضدعفونی کننده به سرعت تبخیر می شوند، کاربرد سریع آن ضروری است.

نکته دیگری که در هنگام استفاده از ضدعفونی کننده باید مورد توجه قرار گیرد پرهیز از استفاده بیش از حد است. توصیه می شود فقط پس از تماس احتمالی با ویروس، دست های خود را ضد عفونی کنیم. استفاده بیش از حد ممکن است باعث خشکی، قرمزی یا ترک خوردن پوست شود. اگر استفاده مکرر اجتناب ناپذیر است، استفاده از مرطوب کننده مفید است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که مواد ضدعفونی کننده را از چشم خود دور نگه داریم. اگر ماده ضدعفونی کننده وارد چشم شد، باید با آب فراوان شسته شود و در صورت بروز قرمزی، خارش یا اختلالات بینایی با پزشک مشورت شود.

 

قیمت ضد عفونی کننده دست چقدر است؟

عوامل زیادی وجود دارد که قیمت ضدعفونی کننده دست را تعیین می کند. اینها عبارتند از محتوای الکل ضدعفونی کننده، عطر، عطر و مرطوب کننده های اضافه شده به ضد عفونی کننده، بسته بندی مواد ضد عفونی کننده، هزینه های صرف شده برای آزمایشات پوستی و کیفیت، و هزینه هایی مانند ذخیره سازی. محافظت ارائه شده توسط یک ضد عفونی کننده که از نظر پوست برای پوست ما مناسب است، دارای گواهینامه کیفیت است، در شرایط مناسب نگهداری می شود و بسته بندی مناسبی دارد، مهمتر از قیمت آن است.

 

بهترین برندهای ضدعفونی کننده دست کدامند؟

بهترین ضدعفونی کننده دست، ضدعفونی کننده ای است که در چارچوب استانداردهای کیفی تولید شده باشد، سازگاری آن با پوست انسان با آزمایشات پوستی به اثبات رسیده باشد، اثر آن در برابر ویروس ها و باکتری ها با آزمایش به اثبات رسیده است و تمامی این ویژگی ها مستند شده است. به عنوان بیکالایت، محصولات ضدعفونی کننده دستی که ما در سایت خود به شما ارائه می دهیم، برندهایی هستند که تست های پوستی را پشت سر گذاشته اند و کیفیت آنها به اثبات رسیده است. این محصولات که می توانید با خیال راحت خریداری کنید، هم در برابر ویروس ها در اپیدمی کرونا و هم در محیط های دیگری که نیاز به ضدعفونی دست دارند قابل استفاده هستند.

 

 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209