آزمون چسبندگی سلولی


آزمون چسبندگی سلولی (Cell adhesion)
چسبندگی سلولی فرآیندی است که طی آن سلول ها از طریق مجتمع های پروتئینی تخصصی با یکدیگر یا با زیر لایه آنها تماس میگیرند. چسبندگی بین سلولی را می توان با اتصالات چسبنده، اتصالات محکم و دسموزوم ها واسطه کرد، در حالی که سلول ها می توانند از طریق چسبندگی کانونی با مولکول های ماتریکس خارج سلولی تعامل داشته باشند.
سلول های مختلف زمانی که در مواجهه با برخی داربست ها قرار میگیرند، بر اساس میزان تخلخل (Porosity) و همچنین جنس داربست‌های میتوانند به رده های سلولی مختلفی تمایز پیدا کند. این داربست ها میتوانند از جنس مواد بیولوژیک زیست تخریب پذیر مانند اسکفولدهای استخوانی و یا مواد پلیمری غیر قابل تخریب باشد و همچنین میتوانند حاوی مواد دارویی و یا پروتئین های نوترکیب به منظور تحریک اثر خود باشند.
آزمون چسبندگی سلولی (Cell adhesion) بر روی بسیاری از داربست های بیولوژیک و پلیمری حاوی محصولات دارویی، نوترکیب، تجهیزات پزشکی، ملزومات پزشکی و محصولت دندان پزشکی در آزمایشگاه همکار نیکوفارمد آریا بر روی انواع رده‌های سلولی شامل سلول های فیبروبلاست، سلول های کراتینوسیت، سلول های کبدی، سلول های ریوی و سایر سلول های درخواستی، انجام می‌گیرد.



 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209