پایش میکروبی؛تست‌های سیتوتوکسیسیتی آزمایشگاهی آزمایشی است که برای تعیین سمیت ماده بر روی سلول‌های پستانداران، به‌طور مستقیم یا از طریق انتشار، با عصاره‌های این ماده، بسته به دوز و زمان قرار گرفتن در معرض ماده مورد بررسی، استفاده می‌شود. این سیستم های آزمایشی؛ مشاهده مورفولوژیکی آسیب سلولی، تعیین آسیب سلولی با روش های مختلف اندازه گیری، تعیین رشد سلولی، تعیین هرگونه تغییر در متابولیسم سلولی.

 m/پایش میکروبی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

روش‌های تعیین سمیت سلولی

روش‌های تعیین سمیت سلولی معمولاً به روش‌های متفاوتی از طریق تماس مستقیم و تماس غیرمستقیم انجام می‌شوند. آزمایشات با تماس مستقیم از نظر کمی و کیفی ارزیابی می شوند. در نتیجه آزمایش اعمال شده بر روی سلول ها، مورفولوژی عمومی، حذف سلول از سطح، تخریب سلول و تغییرات در یکپارچگی غشاء ارزیابی می شود. در ارزیابی کمی، روش‌های مبتنی بر اتصال رنگ به سلول‌های زنده مانند MTT، XTT، جذب خنثی قرمز (NKA)، WST-1 که بسته به روش استفاده می‌شوند، پس از تماس مستقیم سلول استفاده می‌شوند. قابلیت زنده ماندن با نمونه روش های MTT و XTT با توجه به توانایی آنها در ورود به سلول و حل شدن در محیط به دو دسته تقسیم می شوند.

اگرچه آزمایش‌های سمیت سلولی زیادی با مکانیسم‌ها و حساسیت‌های مختلف وجود دارد، آزمایش‌های سمیت سلولی متعدد در شرایط آزمایشگاهی مانند MTT، XTT، جذب قرمز خنثی (NKA)، WST-1 را می‌توان در آزمایشگاه ما انجام داد.

 

دستگاه پزشکی چیست؟

دستگاه‌های پزشکی، زمانی که در انسان استفاده می‌شوند، عملکرد اولیه خود را با اثرات دارویی، ایمنی یا متابولیک ارائه نمی‌کنند، اما می‌توانند توسط این اثرات در حین انجام عملکرد و بر روی انسان پشتیبانی شوند.

تشخیص، پیشگیری، نظارت، درمان یا کاهش بیماری،

تشخیص، نظارت، درمان، کاهش یا جبران آسیب یا ناتوانی،

بررسی، اصلاح یا جایگزینی یک عملکرد تشریحی یا فیزیولوژیکی،

انواع ابزارها، ابزارها، تجهیزات، نرم افزارها، از جمله نرم افزارهایی که برای اهداف پیشگیری از بارداری تولید می شوند، که می توانند به تنهایی یا به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند، به ویژه آنهایی که توسط سازنده برای اهداف تشخیصی و/یا درمانی ساخته می شوند و برای انجام عملکرد مورد نظر دستگاه پزشکی ضروری است، شامل لوازم جانبی یا سایر مواد.

 

دستگاه های پزشکی را می توان تحت 3 عنوان اصلی دسته بندی کرد زیرا محدوده تعریف بسیار گسترده ای دارند.

تجهیزات پزشکی فعال؛ دستگاه‌های پزشکی که با هر انرژی الکتریکی یا منبع نیرویی غیر از گرانش یا انرژی تولید شده طبیعی توسط بدن انسان کار می‌کنند. به عنوان مثال، دستگاه های اولتراسوند، تجهیزات اشعه ایکس و غیره.

تجهیزات پزشکی قابل کاشت فعال؛ وسایل پزشکی فعالی که به طور کامل یا جزئی در بدن انسان یا حفره یا حفره طبیعی بدن با مداخله پزشکی یا جراحی وارد می شوند و باید در جای خود باقی بمانند. به عنوان مثال، پیس میکرها، پمپ های انتشاری مورد استفاده در کاربردهای سرطان شناسی و غیره.

 

بررسی، اصلاح یا جایگزینی یک عملکرد تشریحی یا فیزیولوژیکی،

دستگاه های پزشکی آزمایشگاهی؛ ترکیب نمونه هایی از بدن انسان، از جمله اهدای خون و بافت، خواه به تنهایی یا به صورت ترکیبی، توسط سازنده عمدتاً به منظور کسب اطلاعات در مورد شرایط فیزیولوژیکی یا پاتولوژیک یا ناهنجاری های مادرزادی، یا تعیین مناسب بودن و ایمنی برای گیرندگان احتمالی استفاده شود. یا برای نظارت بر درمان. همه دستگاه‌های پزشکی که معرف‌ها، معرف‌ها، کالیبراتورها، مواد کنترلی، کیت‌ها، ابزارها، ابزارها، تجهیزات یا سیستم‌هایی هستند که برای معاینه آزمایشگاهی طراحی شده‌اند و نمونه‌هایی که از بدن انسان برای معاینه‌های تشخیصی پزشکی آزمایشگاهی گرفته می‌شوند. سازندگان، چه ویژگی های خلاء داشته باشند و چه نداشته باشند ظروف نمونه مورد استفاده برای نگهداری و ذخیره سازی، دستگاه تست شخصی: دستگاه هایی که توسط سازنده به گونه ای تولید می شوند که برای هر شخصی در محیط خانه قابل استفاده باشد. به عنوان مثال، معرف های مورد استفاده در تست بارداری، معرف های مورد استفاده در تعیین گروه خونی، معرف های مورد استفاده در تشخیص ایدز، ظروف نمونه مورد استفاده در حمل و نقل و نگهداری نمونه های بدن انسان، انژکتورها، کیسه های خون، محصولات مراقبت از زخم، نخ های جراحی و غیره.

 m/پایش میکروبی

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

تست های زیست سازگاری چیست؟

زیست سازگاری سازگاری فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی یک ماده زیستی با بافت های بدن و سازگاری بهینه با رفتار مکانیکی بدن است. زیست سازگاری توانایی مواد برای پاسخ مناسب به بدن است. مهم ترین زنجیره فرآیندهای ارزیابی انطباق، تست های زیست سازگاری است.

 

مقالات بیشتر:

تست  چسبندگی سلولی

تست تشخیص مایکوپلاسما به روش PCR

تست  سمیت سلولی به روش MTT

تست  خون سازگاری و هولیز کنندگی

آزمون بررسی رشد سلولی

مشاوره جهت تهیه CTD

بیومواد مواد طبیعی یا مصنوعی هستند که برای انجام یا پشتیبانی از عملکرد بافت‌های زنده در بدن انسان استفاده می‌شوند. برای این منظور، تلاش های فشرده ای برای توسعه مواد جدید انجام می شود.

 

بیومواد طراحی شده برای کاشت در یک سیستم زنده و به عهده گرفتن عملکرد اندام ها و بافت ها به طور جزئی یا کامل. باید از نظر بیولوژیکی سازگار، غیر سمی و غیر سرطان زا، از نظر شیمیایی بی اثر و پایدار، دارای استحکام مکانیکی کافی، سازگاری با زندگی پرمشغله و وزن و چگالی مناسب باشد. علاوه بر این، لازم است که خواص فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و حرارتی آن به خوبی شناخته شده باشد و واکنش های آلرژیک، سمی و سرطان زا با بافت ایجاد نکند. برای تمامی این ویژگی ها لازم است تست هایی که باید با در نظر گرفتن مراحل تولید دستگاه پزشکی انجام شود مشخص شود.

 

زیست سازگاری دستگاه های پزشکی توسعه یافته در این زمینه در برابر بافت های روی انسان تنها در نتیجه آزمایش ها مشخص می شود.

 

شرکت ما دارای یک مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کشت سلولی و آزمایشگاه هیستوپاتولوژی است. تمام آزمایشات در آزمایشگاه های خود ما انجام می شود.

 

آزمایشات سمیت سلولی در آزمایشگاه کشت سلولی ما انجام می شود. برای اطلاعات دقیق می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 


ایمیل : nikopharmed[a]gmail.com تلفن تماس : 02144184570 موبایل : 09926062450

ارتباط در بستر واتساپ با نیکو فارمد
Close and go back to page
© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد نیکوفارمد محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و سئو 09122452209